Zayıf Nokta Sorunsalı

İnsan 30 yaşında ve bekar olunca, toplumumuzun kuralları gereği, hala şu asırda, 2009 yılınd dahi insanlar size evde kalmış muamelesi yapmaktan geri kalmıyorlar.
hyat dediğiniz şyi doğmak büyümek üniversite bitince velenip çocuk doğurmaktan ibaret gören kuralların kölesi olmuş bir grup insan (ki bunların içerisine benim dostlarım ve kardeşim de dahil) her fırsatta ne kdar modern ve eğitimli olduklarından dem vursalar ve için için bana özenseler de, kavga anında sırf belden aşağı vurmak olsun diye evde kalmış, kız kurusu şeklinde deyimlerle aslında lale devrinde takılıp kaldıklarını, boşuna üniversite okuyarak milletin kontejanını yediklerini ispatlıyor gibiler adeta. ha bu işe yarıyor mu? senin benim zaafım, zayıf tarafım andığın şey aslında benim güçlü tarafım.
insanlar neden evleniyorlar bu bir bakın etrafınıza bakalım? iyice bakın ama? kaçta insan gerçekten evlenmeye ihtiyacı olmadığı halde evleniyor? çok az. geri kalanı, artık evlenmesi gerektiği için, kaç senedir çıkıyoruz yapacak bi şey kaladı, acaba benimle ciddi düşünmüyor mu ki evlenmiyoruz, benimle ciddi düşündüğünün kanıtıdır evlenmesi, ailemle rahat değilim evleneyim bari, yeterince zengin değilim evleneim bari,sosyal statüm pek iyi değil evleneyim bari. tabi ki herkes bu sebeple evlenmiyor ama içten içe iy niyetli veya kötü niyetli bir çıkarın, bir ihtiyacın varsa evlenmen, ve o ihtiyaca göre evliliği sürdürme potansiyelin daha yüksek. tabi ki bunun istisnaları da var.
şimdi eğer benim de ciddi anlamda bir ihtiyacım, yalnız kalamama durumum mesela, ya da başka bir sebep olsa kör topal birini bulur evlenirdim. zaten evliliğin eşiğine geldiğim ve y ben bunu çekemem diye ayrıldığım bir eski sevgilim var. ne kördü ne de topal. onunla da evlenebilirdim. ama ben pek çok kadının yapamdığını yapıp kangren olmuş bir ilişkiyi devam ettirmedim ya da evliliğe taşımadım sırf evleneyim diye. içime sinen birini belki hiç bulamam.ama bu benim bilinçli tercihi. yani evde kalmak veya kzı kurusu olmak. bilinçli seçimse bu beni yaralamaz.
o yüzden boşuna o güzel çenelerinizi yormayın ve belaltı vurarak çirkefleşmeyin.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

iyi demişsin.. kesinlikle katılıyorum, körler sağırlar birbirini ağırlar mı bu? yok haakten diil. o gordugum anlmasız, isteksiz, aldatmaca dolu hatta bol ikiyüzlü evliliklerden biri olacağına hiç olmamalı. ha sonu o yoruma varacaksa (çok komik bi yorum bu kız kurusu!!); varsın olsun! kimse kendini kandırmasın, bu yorumlara girenler aslında kendi korkularıyla başa çıkamayanlar gibi geliyor bana..
tosun

Selma Yıldırım dedi ki...

Canım.. ben de sanki evli bir kadın olmazsam dünyanın sonu gelecekmiş gibi düşünüp 35 yaşımda evlendim.. niye rahatımı bozdum bilmiyorum, işim, dostlarım, ilerleyen bir kariyerim vardı.. herşeyi bıraktım başka bir kentte.. Şimdi girdiğim patikadan çıkıp, bıraktığım anayola tekrar çıkmaya çalışıyorum.. Gerçekten çok aşık olmuştum o zamanlar, ama belki üzerimde bu baskıyı hissetmesem aşkı evlilik dışında başka bir biçimde yaşamayı tercih edebilirdim.. Sonra sanki bir gökdelenin tepesinden yere çakılmışım gibi oldu.. evlilik bitti, bir yıl oldu ben hala kırık kalbimi onaramadım.. Evliliğe dair de hatırladığım en güzel şey sadece düğünde gelinlikle dolaşmamdı :))) Sevmek-sevilmek güzel olsa gerek ama evlenmek akıllara zarar bir iş.. Pekçok büyük aşkı öldüren bir seri katil bence :)) İster evlenirsin, ister evlenmezsin.. her durumda bu seçimlerin sonucunu sen yaşıyorsun.. kime ne??

Kız kurusu, evde kalmış demek biraz da seçilmemiş-tercih edilmemiş demek gibi kullanılıyor sanki.. Ama kim kimi seçiyor unutuyorlar.. Aslında evlenmeyi de, evliliği yürütmeyi de belirleyen kadın bence.. çoğunlukla kadın istemezse evlenmiyor, kadın istemezse evli kalmaya devam etmiyor..

Yorum Gönder

Hepimize... Amin!!!

Hepimize... Amin!!!
Yeni bir aşk, yeni iş yine gülecek bi neden lazım yer ni hayat yeni bi kader bunlar için bana şans lazım

İzleyiciler

Dünya Bir Karpuz Olsa

Dünya Bir Karpuz Olsa
Ben de böyle yaşasam