I need meditation

Arzu duy sesimi gelemiyorum ben uzun kriyaya sen bana gel nolur :)
Bugün alakasız bir konudan bahsedeceğim. İşyerinde bekarlar ve evliler arasında negatif ayrımcılık olduğunu düşünüyorum. Evlilik gerçekten bir prestij sağlıyor. Üstelik de karın/kocan kariyerli ve de zenginse değmeyin keyfe.
Bu böyle çok gözle görülür bir şey değil. İspatla deseniz pek ispatlayamam yani.
Örneğin patronunuzun evindeki yemeklere bir bekar olarak asla davet edilmezsiniz. Halbuki evli olsanız çiftiniz da davet edilirsiniz. Bu durumda çekinilen nedir anlamıyorum ki. Bekar kadın gelecek ve herkesin kocasını ayartacak!!! Bekar kadının tek başına konuşacak konusu olamaz canı sıkılır!!! Onunla ilgilenecek kimse olmadığından ev sahibi olarak bizim ilgilenmemiz gerekir!!! Kimbilir ki akılddan neler geçer. Binbir türlü sebebi olabilir.
Bir de evli insanlara başka türlü bir daha saygılı daranılıyor. Bana kimsenin saygısız davrandığından değil de, onlar sahipli ne de olsa. Biz sahipsiz gibi mi algılanıyor nedir bilmem ki. Dediğim gibi bunlar öyle çok uç saygısızlılar vs değil. Anlatılamaz hissedilen küçücük nüanslardır. Benim başıma gelmedi ama duyduklarımdan özellikle bekar erkekler için sorumluluk , özellikle finansal sorumluluk, yüklü pozisyonlarda yükselme daha zor oluyormuş. Hani bunun çoluğu çocuğu ailesi yok dolandırı kaçar hesabı. Sanki anne baba kardeş aile sayılmaz. Baksınlar bakalım işyerlerini dolandıran insanlara. Çoğunluğunun evli ve çocuklu olduğunu görecekler. Bir kere evli ve çocuklu insanlar daha fazla gelecek kaygısı taşıyorlar. Bakmak zorunda oldukları çocukları var. Bu sebepten daha yalaka da ve de itaatkar da oluyorlar aynı zamanda. İşsiz kalmak onları daha çok korkutuyor çünkü. Bu sebepten de daha tercih sebebi olabilirler tabi.
PS: Evli ve çocuklu arkadaşlarımı tenzih ederim burda. Sözüm onlara değil, sözüm patron kısmısınadır.

3 yorum:

yasama sanati dedi ki...

sana sozum olsun, ilerde bu konuyla ben bizzat kendim ilgilenecegim :) ne yazik ki dunyanin her yerinde bu boyle, sadece Turkiye'de degil. ama kadinlar en cok kendi aralarinda uyum icinde olmalilar. bu da egitimle oluyor...duygulari egiterek, kendine guveni saglamlastirarak ve olumsuz duygu ve dusunceleri supurerek...

Selma (turuncugezegen) dedi ki...

Bu ayrımcılık fikrine ben de katılıyorum. Örneğin işe alırken evli olması, kök salmış olması demekmiş gibi algılandığı için daha avantajlı olabiliyor evliler.. ayrıca bekarların, tüm haftasonu fazla mesai işlerine koşarak gelmeleri beklenir, hani evde vakit geçirmeleri gereken kocaları ve çocukları da yoktur ya ne yapacaklardır yani.. hayatlarındaki tek şey işleridir sanki.. mesela haftasonu bir iş var ve elemanlar işe çağırılıyorsa evli kişi "aaaa eşimle program yapmıştık, şehir dışına çıkıyoruz" der ve haklı gerekçedir bu.. ama bekar kişi "aaa arkadaşımla program yapmıştık, şehir dışına çıkıyoruz" diyemez bile.. programı iptal etmesinin beklendiğini bilir :))

Zeynep dedi ki...

Aynen. Nasıl doğru. Üstelik bu ayrımcılığı kendi yakın arkadaşlarımız bile yapar. Eğer buluşmak için plan yapmışsak onların kayınvalidesi yemeğe çağırmışsa bizim plan iptal edilir ama beni başka bir arkadaşım yemeğe çağırmışsa planı iptal edemem. Evlilerin kocaları, kayınları, eliteleri, görümceleri, kayınvalideleri, çocukları herşey için geçerli mazaretken bizim işimiz dahi onların gözünde geçerli mazaret olmaz. Evli çiftler birbirlerini oturmaya çağırılar, giderler ama ben çift arkadaşlarımı evime oturmaya çağırdığımda bana gelmezler. Bundan da hiç gocunmazlar. Çünkü ben onların gözünde aile değilimdir. Tek başıma sayılmıyorum işte.

Yorum Gönder

Hepimize... Amin!!!

Hepimize... Amin!!!
Yeni bir aşk, yeni iş yine gülecek bi neden lazım yer ni hayat yeni bi kader bunlar için bana şans lazım

İzleyiciler

Dünya Bir Karpuz Olsa

Dünya Bir Karpuz Olsa
Ben de böyle yaşasam