affetmek ve erdemler

yeni takip etmeye başladığım bloglardan biri olan http://annemineli.blogspot.com/ dan Mevlana'yı hatırladım. Eskiden çok böyle bir insanken giderek bu düşüncelerden uzaklaşıyorum. Büyüdükçe bencilleşiyor, asabileşiyor, affetmekte zorlanan, alttan almakta zorlanan bir insan haline dönüşüyorum.
Bunun sebepleri ise başta işhayatından, İstanbul'dan ve diğer özel sorunlardan kaynaklanan stres, senelerdir aşağıda sayılan erdemlerin hepsine sahip bir insan olmamdan kaynaklanan sömürülmem, kullanılmam vs sebebiyle artık tam tersi şekilde davranmaya çalışmamdan kaynaklanmakta bence.
Bir yandan Art of Living vs ise kaybettiğim erdemlerimi geri kazanmaya çalışırken, bir yandan beni bunca sömüren insnaları içimde bir türlü affedemiyorum. ve tabi ki onlara izin vermiş olduğum için kendimi de affedemiyorum. Affedemedikçe de bu erdemlere ulaşamıyorum.
HZ.MEVLANA'NIN YEDİ ÖĞÜDÜ
* Çömertlikte ve yardım etmekte AKARSU gibi ol.
* Şevket ve merhamette GÜNEŞ gibi ol.
* Başkalarının kusurlarını örtmede GECE gibi ol.
* Hiddet ve asabiyatta ÖLÜ gibi ol.
* Tevazu ve alçak gönüllükte TOPRAK gibi ol.
* Hoşgörülükte DENİZ gibi ol.
* Ya olduğun gibi GÖRÜN ya göründüğün gibi ol.

1 yorum:

annemineli dedi ki...

Öncelikle beni takip ettiğin için teşekkür ederim.Size mevlanayı hatırlattığım için çok mutlu oldum.Bütün düşüncelerine katılıyorum.Ama yine özümüzü kaybetmediğimize eminim.'' Armut dibine düşmesede aynı bahçeye düşer'' Benim halk dili birikimlerimden.Sevgin ile kal......

Yorum Gönder

Hepimize... Amin!!!

Hepimize... Amin!!!
Yeni bir aşk, yeni iş yine gülecek bi neden lazım yer ni hayat yeni bi kader bunlar için bana şans lazım

İzleyiciler

Dünya Bir Karpuz Olsa

Dünya Bir Karpuz Olsa
Ben de böyle yaşasam